Köks Bygge!

Ja Marlie va super gullig och tog Tuva så jag och micke kunde bege oss till IKEA och skaffa oss ett nytt kök, i alla fall skåpluckor!

Ja man blir alldeles vilsen att komma på vad man ska ha, vit de va vi helt överens om. Men sen då han ville ha högblankt, inget för mig som är städ freek, jag ville ha sånna utan handtag, dom va micke oxå intresserad av, tills jag stod ett utställningskök på IKEA och insåg hur töga dom va, och eftersom mina leder är som dom är och ser inte ut att bli bättre så föll de bort direkt!!! Så de blev ett vanligt vitt kök!

Ja men sen va ju allt med hur mycke vi skulle ha av allt och sen va man ska ha för handtag!!! Men där hade vi ju lite erfarenhet av att ha gjort om köket på Astrakanstigen.
Så de blev breda kromade, de kommer blider snart!

Så köpte vi samtidigt en ny diskmaskin, en inbyggd.

När vi står i vår all förvirring så ringer Chricke och säger att han är i Barkarby och att han kommer förbi( i tron att Tuva är med så han ska få busa, tji fick han hon va ju hos Saga) Men jag tackar gudarna att han va just där idag!!

För de behövdes, både bärhjälp och att vi skulle få med oss allt hem:)
Sen hade vi aldrig blivit klara med diskmaskinen om inte Chricke vart med, sen har vi fått hjälp av Marlie och Mattias, ett super tack till er alla tre!!!

Och även om de inte är helt klart så är de super fint!!! Ska försöka ta mig ner på färg affären och bryta rätt vit fär för att måla de täcksidorna som va omöjliga att byta ut:/

Sen fick vi ju en super god middag hos familjen Hallberg och nu är de Ensamma mammor som väntar plus lite små fix här hemma!!!




Ha det topp!!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Men oj vad ni gör nytt! :D Jag som tyckte ni hade ett fint hem redan innan.. ;) Hoppas ni får vara friska och ha en bra vecka! Puss!

2009-09-21 @ 07:44:08
URL: http://tankerummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0