Rökning!!!

Kvällsöppet med Ekdal ikväll tar upp rökning bland ungdomar, och där bland annat så lägger dom skulden på bloggare om att de är så stort antal ungdomar som röker!
Är de rätt att lägga "skulden" på bloggare? eller ska alla  ta ansvar för sig själv? eller är de föräldranas fel att barnen röker?
ja de är lätt att pecka finger, men jag själv började röka utan mina föräldrar vetskap vidd 15 års ålder, men slutade när jag träffade sonens pappa för han hatade rökare, men när vi började glida ifrån varandra så började jag igen, dumt ja verkligen, sen rökte jag till vi försökte bli med tuva, sen förra sommaren så började jag igen och har nu slutat igen, inte för nån annas skull eller för att jag är gravid utan för min egen skull!!!

Jag tycker att var och en ska ta ansvar för sig själva jag skulle aldrig lägga min rökning på mina föräldra eller tex syskon som rökt under min uppväxt utan valet har ju helt klart vart mitt, jag har själv betalt mina cigaretter och ingen har tvingat mig.

Sen kan man ju bli utsatt för grupptryck, men är de bloggrnas fel? ja de här kan man ju debattera fram och tillbaks i alla evighet, men va säger du? vems fel tycker du att de är om en ungdom röker?
Dess idoler, föräldrar, kompisarnas eller deras eget?


                          

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag tycker att givetvis är det upp till var och en om man väljer att röka eller ej. Sen tycker jag att det är skillnad om ungdomen är 13 eller 17 år men föräldrarna ansvarar för sina barn oavsett även om det inte är deras fel. Jag tror att det bästa man kan göra som förälder är att bygga upp deras självkänsla så pass att dom vågar stå emot grupptryck och annat som kan påverka.

Puss!

2010-11-25 @ 07:23:15
Postat av: camilla

Vad har bloggare med rökning att göra, Sitter alla och lägger upp bilder på rökande människor hela tiden eller kommer det rök ut datorn som gör att man börjar:) Det var nog det dummaste jag har hört på länge...

2010-11-25 @ 07:49:05
URL: http://ostervik9.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0