Stamma!

Jag lider så med Tuva, efter sommaren har hon börjat stamma:( hon hackar sig på ord inte stavelser, alla säger att man inte ska oroa sig och inte stressa inte fylla i. Men man lider ju så med henne och sen så kan barn va rätt elaka, har fått säga till barn i vår närhet ink hennes bror att man inte får skratta åt henne, de är inte snällt och de får henne att må ännu sämre!!

Vissa dagar är bättre än andra men andra dagar är fördjävliga, då stammar hon hela tiden,tycker så synd om henne och de är inget man kan göra mer än att vänta ut henne!
En fröken på dagis sa att de kan bero på nåt med andningen, önskar de  va nåt jag kunde  göra för henne! Men vi hoppas på att de ger sig med tiden de brukar göra det!


                          

                            Älskade unge!!!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Skruttu0ngen då! Jobbigt för henne. Minns jag fel, eller stammade inte Sebastian under en tid..? Du får kolla med Ulrika och kanske få lite stöd! <3



Det är en härlig bild! :)

2010-11-13 @ 10:48:44
URL: http://tankerummet.blogg.se/
Postat av: Marlie

Plutt! Vi älskar henne ändå :)



Saga kan oxå stamma då och då när hon har bråttom med att berätta någonting.



Ring BVC och beom tips? :) puss

2010-11-13 @ 11:17:08
URL: http://Marliie.bloggplatsen.se
Postat av: mamsen

Stefan stammade men det försvann av sig själv och såg ett program om stammning dom vet inte vad det beror på men precis som du skrev man skall inte stressa inte lägga i orden och inte skratta fy på Jonathan <3<3<3<3

2010-11-13 @ 15:13:15
Postat av: Veronika

Tack alla kära:)

Jag har pratat med BVC och de va inget jag skulle oroa mig för men de blir frustrerande för en själv speciellt de dagar de är mycket!



Ja tror han gjorde det och ulli sa att de växte bort. så de lär ju ge med sig men just nu har de vart super mycket och lider verkligen med henne!

2010-11-13 @ 20:13:23
URL: http://frulandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0